Det vart siger – litt overraskande – for dei
konservative på Kyrkjemøtet i saka om vigsel for likekjønna. For meg er det ein siger med bismak.
Det er ein siger med bismak fordi det berre
utset ei vanskeleg sak nokre år til. For
meg personleg er det greitt med eit pusterom.
Eg slepp å forhalda meg til at kyrkja endrar teologi på ei så viktig sak
som synet på kva ekteskapet er for noko.
Men homostriden har prega kyrkja
i så mange år no, at for mange utanforståande verkar det som om dette er det
einaste me er opptatt av. Då må eg minna om at det ikkje er dei konservative i
kyrkja som har bede om striden. Me har berre respondert på utfordringa frå dei
som vil endra ein to tusen år gammal praksis.
Det er ein siger med bismak fordi det er vondt
å kjenna på smerten mange homofile par opplever. Det er ikkje slik at me hatar homofile. Det enklaste for oss hadde vore å gi etter
for det massive medietrykket me opplever no. Det er også vanskeleg å seia nei
til folk som ber om velsigning. Og
sjølvsagt seier me ikkje nei ut frå ei slags sadistisk hersketrang, men fordi
me opplever at me ikkje har mandat til å velsigna noko som Guds ord kallar
synd. Derfor er det provoserande å bli
kalla «homofob» av meiningsmotstandarane.
Det er ein siger med bismak fordi stemmeresultatet
viser kor delt kyrkja er. Nesten
halvparten av delegatane stemde for å gi homofile par rett til å gifta seg i
kyrkja. Det mangla berre nokre få
stemmer. Det vil vera naturleg å tenka seg at me taper ein omkamp i eit kyrkjemøte
med ei anna samansetjing dersom dei konservative ikkje engasjerer seg tungt for
å erobra plassar i neste valomgang. Og
sjølv om eit nesten einstemmig kyrkjemøte vedtok at dette synet ikkje er
kyrkjesplittande, er eg ikkje sikker på kor lenge eg kan halda fram som prest i ei
kyrkje som er så delt. Eg må iallfall tenka grundig gjennom det. Mange av dei som støtta mindretalet i denne
omgangen har allereie meldt seg ut av kyrkja, eller dei tenkjer på å gjera det.
For ein del i den konservative leiren, kan det nok verka fristande å seia at «ja,
berre meld dykk ut, så kan me ha kyrkja for oss sjølv». Men kyrkja er heimen vår, og me bør ikkje ta
lett på at medlemer kjenner seg heimlause her. Jesus sa ein gong (i ein heilt annan
samanheng, rett nok) at «kvart rike som kjem i strid med seg sjølv, blir lagt
øyde; og ingen by eller heim som kjem i strid med seg sjølv, kan bli ståande» (Matt
12,25). Det er trist å sjå korleis
striden om ekteskapet ser ut til å øydeleggja den heimen vår som kyrkja
er. Men eg tvilar på om det er mogleg i
lengda at to syn kan bli rekna som likeverdige i kyrkja vår.
Når slike som deg får rom til å si hva dere egentlig vil, kommer nok sannheten frem. Det ER hatet som råder hos dere. Dere tåler ikke at mennesker er annerledes enn dere selv. De skinnhellige har alltid vært store blant de kristne. Hatet vant igjen!
SvarSlettDet er den vanligw usakligheten dere kommer med.Er det så utenkelig at vi ut ifra kjærlighet rettleder med det vi tror på.Det er så lett for slike som deg å være intolerant mot oss som føler oss bundet av Guds ord.
SlettEg vil heller ver mannskap på ei skute som styrer etter eit kart, framfor ei som driv rundt, etter dei , til ei kvar tid , rådande vindretningar. Midt opp i alt må eg sanne Fangen sin sang: Guds menighet er jordens største under
SvarSlettmvh
Ståle Godø
Det blir sagt frå dei hald som les Bibelen at homofil praksis ikkje er tilrådleg. Kan der vere forhold som gjer det meir tilrådleg i dag enn i antikken.?
SvarSlettmvh
ds